Több deákvári és alsóvárosi polgár jelezte panaszát a lokálpatrióták felé, miszerint a Tesco- buszok a szabályozás szerint nem vehetők igénybe városrészek közötti utazásra, például Deákvárról a Földváry térre. Mint megtudtuk, a városnak nincs megállapodása a Tesco-val a buszok közlekedésére vonatkozóan, annak ellenére, hogy egy-két kivételtől eltekintve a buszok a városi buszmegállókat használják. Ezek fenntartása (építése, javítása, tisztítása, síkosság mentesítése, stb.) az önkormányzatnak évente többmillió forintba kerül. A probléma kezelése végett a lokálpatrióták nevében Makrai Zsolt levélben fordult városunk polgármesteréhez, Fördős Attilához. Ebben javasolta, hogy a Tesco-buszok hivatalosan is igénybe vehetők legyenek a városrészi közlekedésre is, ennek lehetőségét pedig a cég kommunikálja. A volt önkormányzati képviselő (aki szakmáját tekintve közlekedésmérnök és logisztikus) levelében kifejti, hogy a városnak megállapodást kellene kötnie a multicéggel, amelynek vagy hozzá kellene járulnia anyagilag a városi buszmegállók fenntartásához, vagy engedélyeznie kellene azt, hogy az utasok ne csak a Tesco-nál szállhassanak fel, illetve le, hanem bármelyik városi megállóhelyen. Így a nagyáruház buszai (amelyek délelőtt kétóránként, délután óránként járnak) a városi belső közlekedést is szolgálnák.
A levélre először a polgármester személyi titkára, Sztopa Zsolt válaszolt, aki ezt írta: „Köszönjük levelét, amelyben felhívja a városvezetés figyelmét az adott problémára. Örömmel olvastuk, hogy javaslata is van ennek megoldására, amelyet alaposan megvizsgálunk.”
A Polgármesteri Hivataltól kapott második válasz tartalma azt mutatja, hogy az illetékesek nem tudták (vagy nem akarták?) megérteni az emberek ezzel kapcsolatos valódi problémáját: tudniillik, hogy kényelmetlenül érzik magukat, ha rendszeresen bizonytalanságban és illegálisan utazhatnak csak.
Idézet a válaszból: „A TESCO busz egy magáncég saját járata, amely nem közforgalmú utaztatás miatt került üzemeltetésre.” Tegyük hozzá: a MAGÁNCÉG, MAGÁN forgalmában KÖZFORGALMÚ megállókat használ!
Idézzük továbbá: „Az Önkormányzat az üzemeltetést befolyásolni nem tudja.” Igen, pontosan azt javasolta levelében Makrai Zsolt, hogy a város kezdjen tárgyalásokat és kössön megállapodást a multicéggel a városi tulajdonú — és fenntartású — megállóhelyek használati feltételeiről.
A lokálpatrióták sajnálatosnak tartják, hogy az új szelleműnek beharangozott Hivatalban — amely a váci polgárok pénzéből, őértük hivatott működni — meg sem próbálnak tenni a lakosok érdekében. Ehelyett a könnyebb utat választva, kurtán „lesöprik az asztalról” a javaslatokat.
A kompnál lett megoldás A városhoz kötődő közlekedés ügyében korábban is született már külön megállapodás. 2004-ben a kompot üzemeltető társasággal kezdeményezett tárgyalást és szerződéskötést Ferjancsics László, akkori alpolgármester. Az akkor megkötött, és máig hatályos megállapodás értelmében a 65 évnél idősebb váciak térítés nélkül vehetik igénybe a kompot. Vissza az előző oldalra |